Ana Sayfa / Yazarlar / Hadis İnkârcısı Mealciyle Konuşmalar / Osman COŞAR

Hadis İnkârcısı Mealciyle Konuşmalar / Osman COŞAR

Düşünün ki ben Hicri birinci, ikinci asırlarda yaşayan bir hadis uydurukçusuyum ve bi rivayet uydurdum:
“Peygamberimiz, inen Kur’an ayetlerini Hz. Aişe’ye de yazdırırdı.”
Uydurduğum bu rivayet Kur’an’a aykırı mı? Değil. Akla aykırı mı? Değil. Peki Kur’an’a aykırı olmaması bu rivayetin doğru olduğunu ispatlıyor mu? Tabi ki hayır.
Ama hadis inkarcılarına sorsan :
“Kur’an’a aykırı değilse doğrudur, o yüzden uydurukçu dediğimiz kişilerin Kur’an’a aykırı olmayan rivayetlerini alıyoruz.”
-Alın size bir örnek : Kur’an’a aykırı değil, ama doğru da değil?
***
“Biz Kitap’ta bir şeyden eksik bırakmadık” âyeti Mekke’de inen En’am 38.ayet.
Bu ayet indiği sırada henüz 2453 ayet hâlâ İNMEMİŞ,yani EKSİK. Çünkü daha 10 senelik Medine dönemine girilmemiş.
Eğer ki bu ayetteki Kitap Levh-i Mahfuz değil de Kur’an’dır derseniz, daha 2000 kadar ayet inmemişken, 2000 AYET Kitap’ta EKSİK iken, “Biz Kitap’ta eksik bırakmadık” denilmesini nasıl açıklayacaksınız??
Hani bu ayetteki Kitap Levh-i Mahfuz değildi?
***
–Hadisler zandır, bu yüzden bağlayıcı olamaz.
++Senin âyetleri “doğru anladığın” da bir zandır, ve yanlış anlaşılmış bir ayet de bağlayıcı olamaz?
–Zan değil, ayetler kesindir.
++Ayetler kesin de; senin onları doğru anladığın kesin değil, sen yanlış anladıktan sonra ayetin metninin kesin olmasının ne önemi kalır? Yanlış anlaşılmış bir metin nasıl bağlayıcı oluyor?
–Ben âyetleri yanlış anlamıyorum.
++Niye; senin ayetleri doğru anladığına dair İlahî tasdikli bir vesikan mı var?
Allah, “Ey kulum, sen bu ayeti doğru anladın” diye vahiy mi indirdi sana?
Yanlış anlamadığının garantisini nereden veriyorsun?
–Kimse bunun garantisini veremez. Kimse Allah’la görüşmüyor.
++Hz. Peygamber Allah’la görüştü ve onun âyetleri doğru anladığının garantisi var.
–Ama peygamberin ne söylediğinin bize doğru ulaşıp ulaşmadığı kesin değil, zan.
–Aynı mantıkla senin ayeti doğru anladığın da kesin değil, bir ZAN. O zaman hadislerin zan olmasını niye problem yapıyorsun?
Hadisleri zan diye reddedip başka bir ZAN olan kendi anlayışına sığınıyorsun. O zan ise bu da zan? Farkı nedir? Bir zandan kurtulduğunu zannedip başka bir ZAN’a esir oluyorsun..
***
++Kur’an’ın manası apaçıktır diyen bir tane ayet gösteremezsiniz.
–Apaçık bir Kur’an’dır diyen ayetler var.
++Evet, ama “MANASI apaçıktır” diyen bir tane bile ayet yok, Kur’an’ın manası değil, Allah’ın kitabı olduğu apaçıktır. Allah tarafından indirildiği apaçıktır.
–Kur’an’ın açık âyetleri kapalı ayetlerini açıklar.
++Ee, madem açıklıyormuş o zaman yazdığınız onlarca tefsir kitabında neyi açıklıyorsunuz, açık olan şeyin açıklanmaya ihtiyacı var mıdır?
–Biz açık olan âyetleri yazıyoruz, başka bir şey yazmıyoruz.
++Açık olan ayetlerin hangileri olduğu açık değil mi yani, açık olan ayetlerin hangileri olduğunu Allah açıklamamış mı ki siz açıklıyorsunuz?
Ayrıca “açık ayetler” dışında hiç bir açıklama yapmıyorsanız, nasıl oluyor da tefsir kitaplarınız 15 ciltlik olabiliyor? Bir ciltlik Kur’an’daki açık âyetleri yazmak 15 cilt mi tutar?
***
–Kur’an’ı Arapça’sından okuduğunuz için İslâm âlemi bu hâlde,bizim gibi Türkçe’sinden okuyup anlasaydınız bu hâlde olmayacaktık.
++Ee, tüm Araplar Kur’an’ı ana dillerinde okuyorlar ve anlıyorlar, Araplar şimdi kardeş kardeş yaşayıp uzay araştırmaları mı yapıyorlar?
–Hayır, onlar doğru anlamamışlar Kur’an’ı.
++Demek ki Kur’an’ı ana dilde okumak “anlama” ya vesile olmuyor, öyle olsaydı tüm Arapların Kur’an’ı anlamaları gerekirdi.
–Kur’an anlaşılsın diye gönderildi.
++Kur’an anlaşılsın diye değil YAŞANILSIN diye gönderildi, ateist bir Arap da anlıyor Kur’an’ı, ama yaşamıyor. Demek ki amaç anlamak değil yaşamak.Ahirette o Arap ateiste “Sen Kur’an’ı anladın, geç cennete” denilmeyecek.
–Anlamadan nasıl yaşayacak?
++Anlamadan yaşanılamaz, ama ana dilinde okumak da anlama garantisi vermez.
–Neden?
++Ayette “ölü” kelimesi geçiyor, sen de ben de Türkçe’sinden okuduk. Ben “ruhen ölü” anladım sen “bedenen ölü” anladın. Şimdi hangimiz doğru anladık Kur’an’ı? İkimiz de Türkçe’sinden okuduk, ikimiz de ayetin önünü arkasını okuduk, bağlamını okuduk ve farklı anladık.
–Ee, ne yapacağız peki?
++Allah bu ayette ruhen ölüyü mü yoksa bedenen ölüyü mü kastettiğini sana bana değil vahyettiği peygamberine bildirir, o seçilmiş peygamber aleyhisselamdan bu ayette Allah’ın ruhen ölüyü mü, bedenen ölüyü mü kastettiğini soracağız.
–Peygamber aleyhisselamın olduğu çağda yaşamıyoruz.
++Kur’an’ın indirildiği çağda da yaşamıyoruz ve hem Kur’an hem de hadisler çağımıza AYNI güvenilir insanlar tarafından ulaştırıldı. Eğer bu insanlara güvenilmez dersen Kur’an’ı güvenilmez insanlar ulaştırdı demiş olursun.. Ve Kur’an’ı itham altında bırakmış olursun.

***
–Kur’an bize rivayetle gelmemiştir, çünkü dünyanın her tarafındaki Kur’an nüshaları aynıdır.
++Ne alakası var, dünyanın her tarafındaki Buhari nüshaları da aynıdır, aynı mantıkla Buhari de rivayet değildir mi diyeceksin?
–Yüzlerce Buhari şerhi var.
++Şerh açıklama demektir, aynı mantıkla Kur’an’ın da binlerce açıklaması (tefsiri) var.

***
“Kur’an bana yeter” diyen arkadaşlar, daha Kur’an’ın Hz. Peygamber Döneminde yazıldığını ispat etmek için bile Kur’an SİZE YETMİYOR, yok yetiyor diyorsanız rivayetler olmadan Kur’an’ın Hz. Peygamber döneminde yazıldığını ispat edin..
Demek ki bir konuda Kur’an’ın yetmiyor oluşu Kur’an’ı kusurlu görmek anlamına gelmiyormuş?
Hem “Kur’an size yetmiyor mu” diyeceksiniz, hem de Kur’an size yetmeyecek.. Avıyla aynı tuzağa düşen beceriksiz avcı trajedisi.. Yani bu soru herkesten önce sizin içine düşeceğiniz bir tuzak..

İlginizi Çekebilir

İktisada Dair Kısa Hatıralar

İktisad’a dair, Tahiri Mutlu Ağabeyin hizmetinde bulunmuş Mahmut İşgören Ağabeyden muhim notlar; Üstad ve ağabeylerden …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Daha fazla Yazarlar
İki Dünya Saadeti İçin Gerekli Olan İman Tevhid Teslim Tevekkül / Vehbi KARA

Bu yazı 05 Aralık 2017 tarihinde yapılan Akademik Başarı ve Hayat Becerileri dersinde, İstanbul Ticaret …

Kapat